Er zijn tal van goede redenen om een eigen pagina op Facebook te maken. Maar het allerbelangrijkste is deze: het overgrote deel van de Belgen gebruikt Facebook elke dag. Vooral de doelgroep vanaf 30 jaar spendeert dagelijks heel wat tijd op Facebook - ook in de zoektocht naar een goede vakman. En als bedrijf op zoek naar nieuwe klanten en naambekendheid, wil je je natuurlijk van je beste kant laten zien!

Enkele voordelen van een Facebook-pagina van je bedrijf:

  • Het is gratis (hoewel het sponsoren van posts is aangeraden voor optimaal bereik)
  • Makkelijk om regelmatig een update of een foto of filmpje te plaatsen van een afgewerkt project, ook ter plaatse met de smartphone
  • Je bouwt aan je imago en bekendheid
  • Mensen vinden je sneller via Google
  • Tevreden klanten kunnen je posts liken en delen
  • Je kan informatie, contactgegevens en openingsuren van je bedrijf toevoegen
  • Je kan een chatfunctie activeren
  • Later kan je ook gaan adverteren en je posts sponsoren, voor een groter bereik naar een bepaalde interessante doelgroep, of in je eigen regio

Hoe maak ik een pagina voor mijn bedrijf in 5 stappen:

1. Inloggen op Facebook

Eerste voorwaarde is dat je al een bestaand persoonlijk profiel hebt. Log in met je persoonlijk account op Facebook.

2. Maak een bedrijfspagina

Het allerbelangrijkst is om voor je bedrijf een echte bedrijfspagina te maken (in plaats van een persoonlijk profiel), zodat je later op een correcte manier openingsuren, bedrijfsadres etc kan ingeven. Bovendien hou je met een bedrijspagina werk en privé gescheiden! Maak een bedrijfspagina 

3. Voer je bedrijfsinfo in

 Facebook vraagt een aantal gegevens, zoals:

  • De naam van je bedrijf en een categorie die je activiteiten omschrijft. Probeer deze gegevens zo nauwkeurig mogelijk in te vullen. Een correcte bedrijfspagina helpt je om beter gevonden te worden!
  • Je contactgegevens en bedrijfsadres.
  • Een profielfoto – bijvoorbeeld een foto van jezelf, of het logo van je bedrijf.
  • Een coverfoto, bijvoorbeeld van je bedrijf, je team of een mooi afgewerkte werf.

4. Niet vergeten!

  • Nodig je persoonlijke vrienden uit om je nieuwe pagina te volgen of liken.
  • Voeg een knop toe, die bezoekers van de pagina bijvoorbeeld uitnodigt om je een chatbericht te sturen. Je kan ook een automatisch antwoord instellen, met het antwoord dat je bijvoorbeeld zo snel mogelijk contact zal opnemen.
  • Onder ‘Info’ of‘About’ in het menu kan je nog meer interessante contactinfo of openingsuren over je bedrijf toevoegen.

5. Klaar voor je eerste post? Een paar extra tips:

  • Een post creëren is makkelijk: je kan een foto, een foto-album of een video uploaden, met een woordje uitleg. De foto’s hoeven niet superprofessioneel te zijn, belangrijker is dat je regelmatig een update doet (bijvoorbeeld om de week).
  • Je kan wat variëren in je nieuwe updates: post ook eens een selfie met een tevreden klant, een filmpje, een foto van je bestelwagen of bedrijfsgebouw, een nieuwe collega, een promo-actie,… 
  • Handig: je kan ook andere mensen uitnodigen om samen met jou de bedrijfspagina te beheren, posts te maken of te antwoorden op berichten.
  • Tenslotte kan je ook gaan adverteren via Facebook. Je kan je berichten extra promoten voor een optimaal bereik van al je volgers, of je kan advertenties maken om je Facebook-pagina of bedrijf lokaal te promoten via een Facebook Business Manager.

Succes!

Heeft u het antwoord gevonden?