In tijden van coronacrisis hebben veel vakmannen het bijzonder moeilijk om klanten te prospecteren en nieuwe opdrachten binnen te halen. Ons advies: probeer het contact met prospects en potentiële klanten te onderhouden en te overtuigen met deskundig advies. Zo kan je binnenkort sneller opnieuw aan de slag van zodra de maatregelen versoepeld worden.

Een professioneel contact met je (toekomstige) klanten betekent: vaker telefoontjes plegen, en eventueel aan de slag gaan met videochat... Hieronder vind je alvast een email die je kan copy-pasten en opsturen naar nieuwe prospects of klanten die op zoek zijn naar een vakman zoals jij:

Beste mijnheer/mevrouw,

Ik neem even contact met je op naar aanleiding van je opdracht via Jaimy. Wij hebben je aanvraag goed ontvangen, waarvoor dank!

Deze opdracht lijkt me echt iets voor mijn bedrijf, aangezien wij over de nodige ervaring en expertise beschikken. Op dit moment zijn onze activiteiten helaas beperkt door het coronavirus. Een plaatsbezoek om de opdracht te bespreken, is voorlopig dus niet mogelijk.

Wat we eventueel wél al kunnen doen: ik kan jouw vragen online of telefonisch beantwoorden, inclusief wat meer details van de opdracht die je in gedachten hebt. Dat kan bijvoorbeeld via een telefoontje, chat of videocall. En in de plaats van een bezoek ter plaatse, kan je misschien een aantal foto’s of een filmpje maken? Zo krijg ik een goed idee van de werken.

Op die manier kan ik ook je al je vragen beantwoorden en advies geven over de materiaalkeuze, de duur van de werkzaamheden, etcetera. Indien gewenst kan ik ook een nauwkeurige schatting van de totale kostprijs opmaken.

Stuur gerust een antwoordje op deze mail wanneer je beschikbaar bent voor een telefoontje. Of neem gerust zelf contact met me op!

Vriendelijke groeten & hopelijk tot snel,

Naam
Naam bedrijf
Telefoonnummer
E-mail
Adres



Bekijk ook onze andere artikels met tips en templates om je prospectie en communicatie in crisisperiode op peil te houden.

Heeft u het antwoord gevonden?