Hieronder vind je een voorbeeld van een script om je te helpen bij je telefonische prospectie, of wanneer je een mogelijke klant van een opdracht via Jaimy wil contacteren in tijden van corona.  

Hallo meneer, ik ben (jouw naam), aannemer gespecialiseerd in (jouw werk)

Stoor ik niet?  

Ik bel je even naar aanleiding van de opdracht die je hebt geplaatst via Jaimy. Ik beschik over de nodige ervaring in de soort werk! Vandaar dat ik je even contacteer voor wat meer details en informatie. Kan je mij wat meer uitleg geven over de uit te voeren werken?  

Het individu legt uit wat hij nodig heeft en waarom hij gebruik maakt van uw diensten.

Bedankt voor je uitleg.  Aangezien ik op dit moment niet kan reizen vanwege de Coronavirus-crisis, kunt u mij dan per e-mail foto's van uw huis sturen? Als je WhatsApp of Skype op je mobiele telefoon hebt geïnstalleerd, kun je me dit dan misschien via video laten zien?

De particulier stuurt u alles wat u kan helpen de bouwplaats beter te begrijpen of biedt u een videogesprek aan. U kunt hem ook adviseren om applicaties zoals Google Measure te gebruiken, zodat hij alle metingen kan doen die u nodig heeft.

Ik moet de hoogte van het plafond weten, kunt u mij deze informatie geven? Ik raad u aan om bijvoorbeeld de Google Measure-applicatie te gebruiken, die erg handig is.

De klant zal u voorzien van alle nodige metingen

Dus zoals ik het begrijp, is het een grote renovatie. We moeten de centrale stabiliteit, het frame, de vloer en het dak veranderen. 

De particulier bevestigt dat u het te verrichten werk heeft begrepen.

Dank u, ik heb alle kaarten in handen om een actieplan te plannen en een schatting voor u op te stellen. Ik zal proberen het te verrichten werk zo precies mogelijk in te schatten, met inbegrip van de voorraden en de arbeid. 

In de huidige omstandigheden is het inderdaad een schatting. U zult begrijpen dat ik me niet voor 100% kan binden zonder voorafgaande reis.

De particulier begrijpt dat je je niet kunt engageren, maar is blij dat je een idee hebt om op het werk te kunnen anticiperen.

U stuurt de offerte naar de klant 

Deze komt terug op vers en bevestigt u dat het, a priori, hem goed uitkomt. U kunt dan al samen een datum vaststellen om naar de bouwplaats te komen en misschien in de tussentijd met de werkzaamheden te beginnen:

Goedemorgen, meneer. Ik zal opnieuw contact met u opnemen, want mijn agenda kan heel snel vollopen als de Coronavirus-crisis voorbij is. Ik stel voor dat u al een datum overweegt voor het begin van het werk. Ik schat dat het werk drie maanden zal duren. Wat dacht u bijvoorbeeld van 5 juni?

Het individu bevestigt de datum. Gefeliciteerd, het is je gelukt om zelfs tijdens de crisis uit het spel te komen!

Heeft u het antwoord gevonden?